24 timmar kvar...

Vi har så mycket som måste göras just nu och jag försöker följa mina listor till punkt och pricka. Kanske försöker jag lite för hysteriskt... Jag frågar Kenneth gång på gång "Vad gör du? Gör du något som står på listan" och svarar han nej så talar jag om för honom att det endast är tillåtet att göra saker som står på listan!!! Behöver jag tillägga att han gladeligen åkte till jobbet idag medan jag är "ledig"? ;)

Jag har i alla fall kommit en bra bit med både "packningslistan", "fredagslistan" och "shoppinglistan".

Jag har till exempel bockat av "fredagslatte på Eddavägen", den sista för i år och jag måste säga att trots att varken jag eller Annika är föräldrarlediga längre så tycker jag vi har upprätthållt traditionen ganska bra i år.

Jag har också varit på Apoteket och hämtat ut det sista av Axels mediciner. Det stod ganska högt upp på "shoppinglistan". Vad som dock inte stod på listan var att det skulle strula. Det sista receptet på Resulax hade inte kommit in och receptfritt "får" man bara köpa 4-pack, vi behöver minst 50 st. Men gulliga Apotek Hjärtat pratade med Tarmterapimottagningen och efter att jag också fällt en och annan tår var det inga problem, dock fick jag betala fullpris utan recept (vi har ju egentligen högkostnadsskydd) men 300 kr kändes just då ganska överkomligt.

Jag har också packat ihop kattens saker, för hon ska ju bo hemma hos Karin, Torun och Idun medan vi är borta. Rosa har varit innekatt nu ett par veckor eftersom hon kommer få vara innekatt medan vi är borta och det har gått över förväntan bra. Det kalla vädret har givetvis inte varit till någon nackdel, hon har helt enkelt inte varit så sugen på att gå ut. Men medan jag plockade ner kattburen från vinden passade hon givetvis på att smita upp. Jag fick spendera en halvtimme med att försöka locka ner henne, detta stod inte heller på listan.

Vad gäller "packningslistan" så är jag i stort sett klar. Och jag kan stolt meddela att jag endast har med mig sex klädesplagg... om man inte räknar med koftor, jackor, underkläder, bikini och andra kläder som man alltid måste ha med sig oavsett vart man åker och oavsett hur länge man är borta...

Jag har också packat ner sex par skor, men det är mer taktik. Eftersom Kenneth kommer kräva att jag ska plocka ur minst hälften så gäller det ju att börja högt ;) Dessutom säger Jenny att 6 par skor för mig egentligen är som 3 par för en annan då jag har så små fötter!

Nej, nu måste jag nog återgå till mina listor, det står faktist inte på någon lista att jag ska blogga...


PS. Glöm inte rösta här uppe till höger, KitchenAid - Röd vs Rosa
PS2. Vem är det som har ändrat sin röst från rosa till röd?


50 förpackningar Resulax


Vår galna katt Rosa,

som vi kommer sakna massor!

Inga kommentarer: