La Jolla, 23 december

I morse när vi vaknade hade det äntligen slutat regna! Även om det inte regnat konstant sedan vi kom hit så har det inte varit så mysigt väder att vi gått ner på stranden så i morse begav vi oss givetvis direkt dit!

Utanför vårt hus, följer man gränden till den tar slut (ca 20 meter) så kommer man direkt ner till bayen.




Efter en kort promenad kom Karin förbi. Av någon konstig anledning ville barnen helt plötsligt inte åka i vår bil längre...


Till min stora lycka tog vi svängen förbi Starbuck's drive thru!



Och som vanligt snodde Kenneth min latte!


Sådan far sådan son?!


Vårt första stopp blev Windansea beach. Otroligt vackert!





Jag och Karin! Tänk att vi hängt ihop sedan vi var 12... många år nu ;)


Hittar man dem inte på en brygga drickandes teuqila på Anna och Marks bröllop så hittar man dem på en klippa drickandes kaffe. Jag föredrar nog ändå det senare ;) ha ha!


Vi åt lunch på ett mysigt ställe precis vid vattnet och precis utanför restaurangen såg vi sälar!




Efter lunch åkte vi till ett ställe dit Karin tog oss mars 1999.

Till mina kollegor: Ett likadant kort som nedan hänger på min anslagstavla vid min arbetsplats. Samma bakgrund, samma jag, samma Kenneth, något yngre kanske... i alla fall jag, Kenneth var ju gammal redan på den tiden ;)


Vilket otroligt hus!!!


Det här huset såg vi också när vi var här 1999. Dagen efter vi varit där såg vi på nyheterna hur halva tomten hade rasat ner i havet och huset stod kvar på pålar.


Jag och Kenneth!



I morgon är det julafton. Julafton som vi tänker spendera på Sea World!

2 kommentarer:

Anna sa...

Hoppas ni fick en underbar julafton. I Dalarna var det - 17 men jag var ut med sonens svärföräldrars hund och tog en prommis på 1 timme....det var ingen annan mer än hunden som ville ut:-). Nu är jag tillbaka i "civilisationen" igen och här är rena värmeböljan..bara -6.
Ha det så bra.
kram Anna

Marica sa...

Romantik <3