Mera shopping, IKEA och Karins födelsedag, 20:e december

I morse vaknade vi inte förän halv nio, börjar nog känna oss som hemma nu ;)

Vi tog det lugnt hela förmiddagen, barnen kollade på julkalendern på datorn (ja, jag är väldigt glad över att Kenneth köpte den där datorn i stället för snöskyffeln, hade inte alls varit lika kul att sitta och titta på en snöskyffel här på morgonen ;)).

Sedan åkte vi till Target där jag gick lös på julpyntet, tills jag insåg att jag inte kommer kunna använda något utav det förän nästa jul... lämnade tillbaka över hälften men en hel del fick ändå följa med hem. Tjejerna hittade riktigt mycket kläder till riktigt bra priser så nu har vi hela vårens garderob klar!

Vi stod även länge och klämde och kände på en KitchenAid. Det var erbjudande nu så "värstingmodellen" kostade endast 1499 SEK. Dock hade de bara röda kvar och då vi inte hunnit kolla slutresultatet här på bloggen så vågade vi inte köpa någon ;) Nu ser jag att rött har vunnit överlägset så det blir nog till att åka tillbaka och köpa en.



Efter Target åkte vi förbi IKEA för lunch! Nästan som hemma, förutom palmerna då ;)


Lite annorlunda, men väldigt amerikanskt, att få Mac & Cheese till köttbullarna...


Tiden San Diego vs Stockholm


Nu väntar vi på att Karin ska komma och hämta oss. Hon fyller år idag. Grattis till henne!!! Vi har barnvakt och ska ut på stan för att fira henne. Vad som finns i paketet kan jag tyvärr inte avslöja...

2 kommentarer:

Emilias sa...

Wow! Ni är med om så mycket spännande saker att jag blir alldeles matt av att läsa :)

Jisses vilka julpimpade hus, helt otroligt!!
Hihi, så det blev ingen Kitchen Aid alltså?? :)

Kramkram

Karin Bergendahl sa...

Superkul fodelsedag tillsammans m er!! PUSS!!