JULAFTON, 24:e december

Julaftons morgon! Vi vaknar upp till ett underbart San Diego. Sol och klarblå himmel, kan julafton börja bättre?
Vi börjar få rutin nu. Vaknar runt åtta, barnen går upp och tittar på julkalendern. Kenneth gör världens godaste frukost och kaffe på nymalda bönor. Runt tio är vi redo att möta dagen.

På väg mot Sea World!


Vi började med att besöka Rockorna...


...Vera var modigast och var först med att klappa dem. Efter en stund vågade både Clara och Axel stoppa ner handen och känna. Jag höll mig på behörigt avstånd!


Efter det gick vi för att titta på en utav showerna. Behöver jag skriva att det var helt fantastiskt?! ;)

SHAMU




Man blir hungrig av att titta på Shamu. Till skillnad från Shamu och hans vänner som äter 125 kg fisk per dag tog vi det lite lugnare och åt varsin hamburgare...


Efter lunch gick vi för att känna och klämma lite på sjöstjärnorna! Vattnet var iskallt men det hindrade inte barnen från att sticka ner sina händer för att känna.


Linbana med fantastisk utsikt!


Rosa flamingos... och en liten vit stackare...
Observera att jag och Clara har likadana solglasögon ;)


Sedan vågade vi oss ner till hajarna. Man fick åka på ett rullband (som gick riktigt sakta) genom en lång tunnel med hajarna simmandes runt en. Det var faktiskt häftigare än jag minns det.


Efter det var det ganska skönt att komma upp i tryggheten igen och titta på pingvinerna.



Och sedan vidare för att "åka helikopter" (jag höll mig vaken hela tiden ;) till skillnad från när jag flög Hkp 15) och titta på isbjörnarna!


Sedan ville barnen leka så vi gjorde en paus från alla djur och släppte lös dem i lekparken.


Efter lekparken var det dags för delfinerna!




Vi avslutade dagen på Sea World med att åka lite karuseller!




Men dagen var inte slut där... nej, vi begav oss direkt hem till Karin, Christopher och Noëlle för julmiddag.


Vi vuxna satt vid bordet och åt...


...medan barnen, väldigt amerikanskt, satt i soffan och åt!


Barnen tycker att detta var deras bästa julafton ever! Och även om jag en dag som denna, njuter av solen men saknar snön, så har den varit helt perfekt!

Nu är vi  nyfikna! Hur var Eran julafton???

5 kommentarer:

Anna sa...

Vilken julafton...inte ett dugg avundsjuk:-)..jo lite...delfinerna

Karin Bergendahl sa...

Saaaa trevligt att fira jul ihop for forsta gangen gumman!!! Love you!!!

Emilias sa...

Vilken mysig julafton ni ser ut att ha haft :) Vad häftigt att se späckhuggare!!

Min julafton var jättebra :) snöade hela dan, tomten kom, god mat o trevligt sällskap. Kunde nog inte bli bättre!
Kramkram

Tess-76 sa...

Åhh så mysigt ni har de,sådan upplevelse för barnen (ja för er oxå)
Modig du är Malin haha..de tar sig ;-)
Stor kram på er

Marica sa...

vår julafton firades hemma hos fredriks bror på dagen o hemma med min famlij på kvällen! tomten kom på besök två gånger, massa julklappar, julmat, julgodis, julmusik (om hv71 låten o shean banan räknas ;) ) men en väldigt vit och fridefull jul! härligt!!
kramar om er alla!!!