Hört på Baldersvägen...

Det pågår en väldigt vuxen och mogen diskussion om väldigt viktiga saker som rör resan.

Hon: "Vi får inte ha med oss för mycket nu. Jag tänkte att fem uppsättningar kläder var räcker gott och väl...?" Hon förväntar sig lite positiv kritik tillbaka. (För hon menar ju inte på fullt allvar att fem uppsättningar räcker...)

Han: "Fem uppsättningar?! Är du inte klok? Fyra KLÄDESPLAGG max!!!"

Hon: "Men hallå?! Vi ska vara borta i fem veckor! Vi ska till Vegas där vi behöver långbyxor och kanske till och med en tunn jacka, till San Diego där vi behöver svenska sommarkläder och till Los Cabos där det enbart är sol och bad som gäller... hur tror du vi ska klara oss på FYRA klädesplagg var???"

Han: "Vi köper ju allt vi behöver där..."

Hon: "Tänk om jag inte hittar något jag vill ha?" (Ni minns väl alla vilken shopping-black-out hon fick på Macys i New York för två år sedan?)

Han (ungefär samma ålder som hennes pappa): "Menar du på allvar att jag ska tro på att du inte kommer hitta något att shoppa där borta?"

Hon (ugefär samma ålder som en treåring): "Desstom har jag faktiskt massor med kläder i min garderob som jag gillar, menar du att jag inte ska få ha med mig dem?"

Han: "Ja men packa dem då, jag kommer ändå gå och packa upp efter dig"

Hon: "Då kommer jag gå och packa tillbaka dem!"

Han: "Då gör jag det när du inte ser"

Hon: "Då låser jag väskan"

Han: "Som att jag inte kan kombinationen till låset?"

Hon: "Då ändrar jag kombinationen"

Han: "Ja men gör det då"

Hon: "Ja det tänker jag"

Det pågår en väldigt vuxen och mogen diskussion om väldigt viktiga saker som rör resan.

1 kommentar:

Emilias sa...

Haha söta ni är :)
Kram