Mycket som ska fixas

Det är mycket som måste göras innan man ska ut på långresa. Och det är mycket som kretsar kring minstingen i familjen Lindström.

Redan i våras fick vi byta namnföljd på Axel då både han och Kenneth hette Kjell i förstanamn. Flygbiljetterna ställs till det namn man har först i passet, oavsett tilltalsnamn och man kan inte ha två i samma familj som har samma förstanamn. Konstigt, med tanke på att USA verkligen är ett land där far och son brukar heta samma.

Så det var bara att lämna in en namnändring till min arbetsgivare ;) och efter det kunde vi göra ett nytt pass till Axel.

Utöver det måste vi också ordna med ett nytt intyg på Axels sjukdom, dels för att få ha med oss mediciner ombord på flygplanet och dels i fall han blir sjuk där borta och behöver läggas in på sjukhus. När Axel blev sjuk i Thailand för fyra år sedan var det jättebra att ha med det där intyget som beskrev vad ha har för sjukdom, vilka operationer han genomgått och under vilken medicinering han står. Enkelt för läkarna att förstå och enkelt för oss att slippa försöka förklara.

Dessutom måste vi också förbi apoteket en sväng för att handla på oss det sista. Efter samtal med Tarmterapimottagningen i går så ska nu samtliga våra recept vara förnyade och det ska finnas både Flagyl, Resulax, Movicol, Doseringssprutor, Glidslem och salvor redo för oss att hämta ut.

Bara det kommer fylla en halv resväska så det där med fyra klädesplagg kanske inte är så orealistiskt som jag önskar...

3 kommentarer:

Jenny Engberg sa...

men lilla hjärtat, självklart behöver inte Kenneth mer än det han har på sig... plus att dina kläder är hälften så stora som hans... mao, du får ta med dig 8 plagg menar han... I alla fall tolkar jag det så ;)
puss å kram,

Familjen Lindström sa...

Jen, givetvis är det så! Otur att jag inte åker med dig, för då hade jag väl kunnat ta med mig 12 plagg ;) hi hi! Du om någon kan ju intyga att jag alltid reser lätt och har minimalt med packning med mig. Kram, Em

Marica sa...

Så himla nära nu!!!
**Kramar**