On the road again, Hoover Dam och Grand Canyon, 15:e december

I dag har vi haft mycket sämre väder, men perfekt bilväder... Under dagen har vi avverkat ungefär 40-45 mil.


Första stoppet blev Hoover Dam.




Givetvis fortsätter vi göra saker i fel ordning, vi är ju faktiskt på väg från Nevada.


Observera att jag har en ny tröja på mig ;)
(Om ni undrar varför barnen har samma kläder på sig på alla bilder så är det för att vi köpte dem varsin t-shirt i Vegas och nu vägrar de använda något utav de andra sex klädesplaggen de har med sig...)

Sen in i bilen igen...


...och mitt ute i ingenstans dyker det upp en "äkta" ranch till barnens stora lycka.

Nu börjar det bli kallt så vi får plocka fram jackorna (de räknas inte in i de sex klädesplaggen!)



Och så ytterligare en halvtimme...


Men sen är vi äntligen framme vid Grand Canyon!



Vi fegisar i familjen höll oss en bra bit från kanten men macho-Kenneth skulle givetvis ända fram.... läskigt!


Den berömda "örnen"




Nu har vi kört ytterligare 25 mil och "mellanlandat" på ett motell någonstans på väg mot Palm Springs.

För elva år sedan när jag och Kenneth var i USA tyckte jag det var jättecharmigt med motell. Jag tycker fortfarande att det är charmigt, men efter tre nätter i Vegas tror jag det räcker med en natt ;)

Nu laddar vi för att i morgon ta oss vidare till San Diego och äntligen få tillgång till vårt hus!

2 kommentarer:

Emilias sa...

Hej vännen!
Åh vad tufft :) Är heelt otroligt Grand Canyon, något man verkligen vill uppleva någongång :)

Ser ut som ni har det helt fantastiskt bra!!
Kramkram

Unknown sa...

Men varför var Hoover Dam och Grand Canyon så små? :p

Ni ser ut att ha det riktigt härligt, här hemma blir det mer och mer snö varje gång man tittar ut genom fönstret.

Hälsa KA
/Peter H.